Cardurile pentru parcările de reședință din Sectorul 4 vor avea coduri digitale
Campania de digitalizare începută de Primăria Sectorului 4, care include plata online a taxelor și impozitelor locale, aplicația mobilă pentru transmiterea sesizărilor, platforma de rezervare a locurilor de parcare și registratura online de pe site-ul mobilitateurbana.ro continuă.
În perioada următoare, vor fi emise cardurile care atestă ocuparea legală a parcărilor de reședință. Aceste ”permise digitale” vor ajunge, până la finalul anului, la toți cei care dețin un loc de parcare închiriat de la Primăria Sectorului 4.
Odată cu lansarea platformei online pentru rezervarea parcărilor de reședință din Sectorul 4, reprezentanții Direcției Mobilitate Urbană Sector 4 (DMU4) au anunțat că toate contractele care se generează automat, după validarea plății, vor fi trimise titularului, acasă, împreună cu un card de parcare de reședință pe care acesta va trebui să îl afișeze în parbrizul mașinii, pentru a certifica faptul că are autorizație să ocupe locul respectiv.
”Contractele au un cod QR, cardurile vor avea și ele un cod QR, iar acestea se vor corela între ele, astfel încât atunci când reprezentanții Direcției de Mobilitate Urbană, sau cei ai Poliției Locale, vin să verifice o sesizare, să poată avea acces la toate datele titularului: geolocația spațială, simbolul parcării, istoricul contractului, sau când a fost realizat marcajul. Același cod va avea însă și o a doua funcționalitate, pentru public. Astfel, oricine va scana codul QR cu ajutorul telefonului mobil va putea accesa harta cu locurile de parcare din zona respectivă, pe care vor vedea evidențiat, locul în care se află mijlocul de transport, fără a avea acces la nici un fel de date personale despre titular”, a declarat directorul Direcției Mobilitate Urbană Sector 4, Ioan Gâf-Deac.
Cardul va avea și o a treia funcționalitate, dată de codul de bare aflat tot pe partea frontală. Prin scanarea acestui cod la automatele SelfPay, titularul va putea accesa imediat datele de plată.
”Până la sfârșitul anului, toată lumea va primi contractele prin curier, sau prin e-mail, dacă au optat pentru formatul electronic. Și în acest ultim caz, contractele vor avea aceeași valoare juridică precum cele tipărite”, a mai spus oficialul DMU4.
Platforma online lansată recent de primărie funcționează în parametri normali, susține Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță. ”Campania de digitalizare pe care am demarat-o în Sectorul 4 a redus cozile la ghișeele primăriei și a crescut interacțiunea autorităților cu locuitorii sectorului. Ca exemplu, pe platforma pentru închirierea locurilor de parcare s-au primit peste 1.800 de solicitări pentru locuri de parcare, de la lansarea site-ului și au fost mai mult de 21.000 de vizitatori unici, conform statisticilor generate de platformă. Procesul de validare a locurilor a început deja și foarte mulți dintre cei care au rezervat locurile de parcare au primit confirmarea pe e-mail, toate acestea fiind posibile fără ca titularul să fie pus pe drumuri”, a spus Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.