ANUNȚ SELECȚIE PARTENERI ÎN CADRUL PROGRAMULUI OPERAȚIONAL CAPITAL UMAN 2014-2020
Date generale
În conformitate cu prevederile OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020 si a HG nr. 93/2016 de aprobare a Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020,
Primaria Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti anunta organizarea unei proceduri de selectie pentru incheierea unui Acord de Parteneriat cu entitati publice sau de drept privat, in vederea depunerii unei cereri de finantare in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020, Axa prioritara 5:Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunității, Obiectivul tematic:Promovarea incluziunii sociale, combaterea sărăciei și a oricărei forme de discriminare”, Prioritatea de investitii 9vi: Dezvoltare locală plasată sub responsabilitatea comunităţii, Obiectiv specificReducerea numărului de persoane aflate în risc de sărăcie și excluziune socială din comunitățile marginalizate (roma și non-roma) din orașe cu peste 20.000 locuitori, cu accent pe cele cu populație aparținând minorității roma, prin implementarea de măsuri/ operațiuni integrate în contextul mecanismului de DLRC.
Selecția se va face in conformitate cuprevederile:
- OUG 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare2014-2020;
- G. nr. 93/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiara a fondurilor europene pentru perioada de programare2014-2020;
- Metodologia de selectie a partenerilor in vederea depunerii unor cereri de finantare pentru proiecte implementate in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014-2020.
Date ghid de finanțare
Cerintele generale pe care trebuie sa le indeplineasca partenerul pentru a fi selectat in vederea constituirii parteneriatului pentru depunerea cererii de finantare pentru acest proiect POCU sunt specificate in GhidulSolicitantului – ConditiiGenerale POCU 2014 – 2020 si in GhidulSolicitantului – ConditiiSpecifice, publicatepepaginaMinisteruluiFondurilorEuropene, respectiv: www.fonduri- ue.ro
Activitatile care vor face obiectul proiectului dezvoltat in parteneriat se vor desfasura pe o perioada de 6 luni.
Activitatile eligibile sunt cele mentionate in Ghidul Solicitantului – Conditii Specifice, cat si activitatile orizontale, managementul proiectului, achizitiile publice si masurile specifice pentru informare si publicitate pentru proiect, dupa cum urmeaza:
- Activitatea cadru I: Înființarea noului GAL/ adaptarea GAL deja înființat conform cerințelor DLRC pentru perioada de programare 2014-2020 (dacă este cazul)
- Activitatea cadru II: Delimitarea comunității marginalizate și a teritoriului SDL, inclusiv a zonei/zonelor urbane marginalizate
- Activitatea cadru III: Animarea partenerilor locali și mobilizarea comunității marginalizate vizate de SDL
- Activitatea cadru IV: Elaborarea SDL și a listei indicative de intervenții prin care GAL consideră că vor fi atinse obiectivele strategiei de dezvoltare locală
Activitatea de selecție are la bază următoarele principii:
- Transparenta
- Nediscriminare
- Tratament egal
- Eficienta utilizarii fondurilor europene
Profilul partenerilor
Avand in vedere activitatile pe care urmeaza sa le desfasoare in cadrul proiectului, partenerii vor fi actori sociali relevanti, adica acele entitati a caror activitate in cadrul proiectului contribuie in mod direct la atingerea indicatorilor si care vor avea rol relevant in elaborarea SDL, respectiv ONG-uri, companii private, agentii, institutii de invatamant etc, cu competente si experienta in urmatoarele domenii:
- Animarea partenerilor sociali si infiintarea unui nou GAL, conform cerintelor DLRC, pentru perioada de programare 2014-2020;
- Demarcarea si caracterizarea zonei urbane marginalizate (ZUM) adresate;
- Caracterizarea comunitatilor dezavantajate din ZUM;
- Identificarea nevoilor comunitatilor dezavantajate din ZUM prin realizarea unei analize sociologice;
- Elaborarea SDL si a listei de operatiuni/ proiecte prin care GAL considera ca vor fi atinse obiectivele strategiei.
Valoarea proiectului
Valoarea maxima eligibila a unuiproiect nu poatedepasiechivalentul in lei a maxim 50.000 euro. DetaliileprivindCofinantareaproiectuluisuntspecificate in GhidulSolicitantului. Bugetulproiectului se vadefinitiva ulterior cu partenerii din proiect, in functie de activitati.
Conditii generale de eligibilitate
(Orientari Generale privind Oportunitatile de Finantare in cadrul POCU 2014-2020):
- NU se fac vinovati de declaratii false in furnizarea informatiilor solicitate de AM/OI POCU responsabil sau nu au furnizat aceste informatii;
- Partenerii NU se afla pe lista beneficiarilor exclusi de la finantare in urma rezilierii contractelor de finantare din culpa beneficiarului sau a membrilor parteneriatului sau a refuzat sa semneze contractul de finantare;
- Partenerii nationali sunt organizatii cu personalitate juridica din Romania (exclusiv Persoane Fizice Autorizate, intreprinderi individuale sau echivalent) ce desfasoara activitati relevante in cadrul proiectului si au in obiectul de activitate al institutiei pe care o reprezinta si activitatea/activitatile din cadrul proiectului pentru care au rol de parteneri; prevederea referitoare la obiectul de activitate nu este aplicabila sindicatelor, patronatelor si asociatiilor profesionale;
- Partenerii nationali si transnationali trebuie sa fie implicati cel putin intr-o activitate relevanta. Prinactivitaterelevantăse înţelege acea activitate cadru, asa cum este definita mai sus.
- Partenerii nu trebuie sa se afle in situatiile de excludere prevazute in cadrul Regulilor generale privind eligibilitatea solicitantilor:
- este in incapacitate de plata/ in stare de insolventa, conform Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 46/2013 privind criza financiara si insolventa unitatilor administrative teritoriale, respective conform Legii nr.85/2014 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare, dupa caz;
- a suferit condamnari definitive datorate unei conduite profesionale indreptata impotriva legii, decizie formulata de o autoritate de judecata ce are forta de res judicata;
- se afla in stare de faliment sau face obiectul unei proceduri de lichidare sau de administrare judiciara, are incheiate concordate, si-a suspendat activitatea in ultimii 2 ani dinaintea depunerii cererii de finantare sau face obiectul unei proceduri in urma acestor situatii sau se afla in situatii similare in urma unei proceduri de aceeasi natura prevazute de legislatia sau de reglementarile nationale;
- reprezentantii sai legali/structurile de conducere si persoanele care asigura conducerea partenerului au comis in conduita profesionala greseli grave, demonstrate in instanta, pe care autoritatea contractanta le poate justifica;
- se incadreaza, din punct de vedere al obligatiilor de plata restante la bugetele publice, intruna din situatia in care obligatiile de plata nete depasesc 1/12 din totalul obligatiilor datorate in ultimele 12 luni, in cazul certificatului de atestare fiscala emis de Agentia Nationala de Administrare Fiscala;
- reprezentantii sai legali/structurile de conducere si persoanele care asigura conducerea partenerului au fost condamnati printr-o hotarare cu valoare de res judicata pentru frauda, coruptie, participare la o organizatie criminala sau la orice alte activitati ilegale in detrimentul intereselor financiare ale Comunitatilor;
- partenerul/partenerii si/sau reprezentantii lor legali/structurile de conducere a acestora si persoanele care asigura conducerea partenerului/partenerilor se afla in situatia de conflict de interese sau incompatibilitate, asa cum este definit in legislatia nationala si comunitara in vigoare
- Partenerii nationali trebuie sa fie implicati in cel putin o activitate relevanta. Prin activitate relevanta se intelege aceea activitate care contribuie in mod direct la atingerea indicatorilor (de exemplu: formare profesionala, informare si consiliere profesionala, programe de tipul „a doua sansa”, incluziune sociala, masuri pentru ocupare, educatie preuniversitara/universitara, economie sociala, etc).
- Partenerii nationali sunt obligati sa contribuie financiar la realizarea proiectului prin asigurarea unei parti din cota de cofinantare a proiectului.
Capacitatea operationala
Potentialul partener are experienta in implementarea a cel putin 1 proiect cu finantare nerambursabila si/sau are experienta de cel putin 6 luni in domeniul activitatilor proiectului pentru care este responsabil.
Capacitatea operationala si conditiile de eligibilitate reprezinta criterii ELIMINATORII.
Rate de cofinantare
Ratele de cofinantare sunt prezentate in Ghidul Solicitantului Conditii Generale – descarcabil de pe site-ul http://www.fonduri-ue.ro/.
Aplicantii vor lua in calcul faptul ca, in eventualitatea depunerii unei cereri de finantare in parteneriat cu Primaria Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, fiecare partener va suporta contributia proprie aferenta bugetului sau.
Procedura de evaluare a partenerilor
Evaluarea partenerilor se va face in functie de domeniul de competenta, in ordinea descrescatoare a punctajului obtinut, conform grilei de mai jos:
Nr. crt. | Element de evaluare | Criterii de evaluare | Punctaj maxim |
1 | Experienta potentialilor parteneri in domeniul derularii de proiecte europene (in calitate de solicitant/ partener/ furnizor) | 1 proiect finalizat
|
5 |
2 – 3 proiecte finalizate
|
7 | ||
≥ 4 proiecte finalizate | 15 | ||
Max 15 | |||
2 | Numarul de activitati in care partenerul doreste sa se implice [2] | 1 activitate | 5 |
2 activitati | 10 | ||
Peste 2 activitati | 20 | ||
Max 20 | |||
3 | Numar experti relevanti disponibili, avand in vedere profilul de partener solicitat | 1 – 2 experti | 5 |
3 – 4 experti | 10 | ||
≥ 5 experti | 15 | ||
Max 15 | |||
4 | Experienta specifica proiectului pentru expertii propusi | Animarea teritoriului prin organizarea de evenimente (sunt acceptate si activitati de promovare) | 5 |
Infiintarea unui GAL | 5 | ||
Realizare unei analize a teritoriului | 5 | ||
Elaborarea unui SDL | 5 | ||
Max 20 | |||
5 | Situatia financiara (media veniturilor pe ultimii 3 ani) | Pana la 450.000 lei | 5 |
Intre 450.000 si 1.350.000 lei | 10 | ||
Intre 1.350.001 si 4.050.000 lei si peste | 15 | ||
Max 15 | |||
6 | Dovada experientei de cel putin 6 luni in domeniul activitatilor proiectului | intre 6 si 12 luni | 5 |
intre 12 si 24 luni | 10 | ||
mai mult de 24 luni | 15 | ||
Max 15 | |||
TOTAL | 100 puncte |
Se va selecta partenerul ce a cumulat cel mai mare punctaj. In situatia in care vor fi doi sau mai multi aplicanti ce vor obtine acelasi punctaj, se va selecta acela ce a obtinut punctaj maxim la cele mai multe criterii.
Dosarul de selectie va cuprinde urmatoarele documente:
Certificat de inregistrare la Registrul Comertului si/sau statut/ orice alt act de infiintare al organizatiei in care sunt precizate tipurile de activitati desfasurate (copie stampilata si semnata de reprezentantul legal) – copie conform cu originalul
- Scrisoarea de intentie – Anexa 1 – original
- Fisa partenerului – Anexa 2 – original
- Declaratie pe propria raspundere a reprezentantului legal – Anexa 3 – (semnata si stampilata de catre acesta) ca respecta Regulile generate privind partenerii in cadrul cererilor de finantare nerambursabilii prin POCU mentionate la punctul 1.1.(b) din Ghidul Solicitantului – ConditiiGenerate – original
- Orice documente pe care candidatul/aplicantul le considera relevante pentru acordarea punctajului (contracte de finantare, acorduri de parteneriat, recomandari, autorizari, bilaturi contabile, CV-uri, contracte de munca, diplome etc.) – copie conform cu originalul
- Lista resurse umane care pot fi puse la dispozitia proiectului – original
Depunerea documentelor
Organizatiile/companiile interesate de acest parteneriat, vor depune completate, semnate si stampilate de reprezentantul legal documentele solicitate in plic sigilat pe care se va specifica: “In atentia Primariei Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti. Pentru selectia de parteneri POCU Axa 5”.
Plicul se va depune cu numar de inregistrare la Registratura Primariei Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, din Bulevardul George Cosbuc, nr. 6-16, in termen de 10 zile lucratoare de la data publicarii prezentului anunt (pana la data de 07.11.2016, ora 16.30).
Persoana de contact: dl. Bizau Ion Marius
e-mail: proiecte@ps4.ro
Clarificari
Transmiterea eventualelor solicitari de clarificari de catre aplicanti se poate face cu maxim 2 zile inainte de depunerea dosarelor. Transmiterea raspunsurilor la clarificarile solicitate se va efectua in termen de 2 zile.
Respingerea dosarului
In etapa de verificare a eligibilitatii, dosarul poate fi respins daca:
- documentatia a fost primita dupa termenul limita de depunere, specificat in anuntul de selectie
- documentatia de participare nu contine toate documentele solicitate
- aplicantul a depus documentatia necesara pentru dovedirea eligibilitatii, dar acesta nu este eligibil, intrucat nu indeplinete conditiile de eligibilitate specifice, descrise in anuntul de selectie.
Rezultatul procedurii
Rezultatul procedurii de selectie se va publica pe site-ul primariei printr-un Raport, care va contine informatiile cuprinse in anuntul de selectie si informatii privind candidatii/ofertantii participantii la procedura admisi si respinsi si punctajul obtinut de fiecare dintre acestia, iar partenerii selectati vor fi contactati direct, la datele de contact furnizate in Fisa partenerului.
Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate si aprobate in baza evaluarii de catre comisia de selectie. Rezultatele procedurii de selectie vor fi publicate pe site-ul Primariei Sector 4, dupa avizarea raportului comisiei de evaluare de catre conducatorul institutiei.
Faptul ca o entitate a fost selectata ca potential partener conform acestei proceduri, nu creeaza nicio obligatie pentru Primaria Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti, in situatia in care cererea de finantare depusa nu a fost selectata pentru finantare. Toate activitatile desfasurate in timpul redactarii cererii de finantare nu fac obiectul niciunei pretentii de natura financiara sau de orice alta natura, pentru niciuna dintre parti.
Selectarea ca partener intr-un proiect care se va depune spre finantare nu genereaza obligatii in sarcina Primariei Sectorului 4 al Municipiului Bucuresti sau a celor selectati, decat in masura in care proiectul a fost contractat si doar pentru elementele convenite in acordul de parteneriat.
PrimariaSectorului 4 al Municipiului Bucuresti isi rezerva dreptul de a solicita documente suport suplimentare partenerilor selectati (de ex. Bilant contabil, certificate etc) inainte de incheierea acordului de parteneriat.
p.ȘEF SERVICIU PREGĂTIRE ȘI DERULARE PROIECTE
GINA ȘERBĂNESCU
Consilier
Bizău Ion Marius