ANUNȚ

14-04-16 Administrator 0 comment

,,În conformitate cu prevederile O.U.G. 64/2009, privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă, cu modificările şi completările ulterioare şi potrivit H.G. 218/2012, pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă.

Unitatea Administrativ Teritoriala sector 4 Bucuresti, cu sediul în Bucuresti, sector 4, anunţă organizarea unei proceduri de selecţie pentru încheierea unui Acord de Parteneriat în vederea depunerii unei Cereri de finanţare pe RO10 “Copii şi tineri în situatii de risc şi initiative locale şi regionale pentru reducerea inegalitătilor nationale şi promovarea incluziunii sociale”, Granturile SEE 2009-2014, “Sinergii pentru viitor – tineri în situatii de risc”.

Cerinţele generale pe care trebuie să le îndeplinească partenerul pentru a fi selectat în vederea constituirii parteneriatelor pentru depunerea Cererilor de finanţare pentru viitoarele proiecte SEE sunt specificate în Apel pentru propuneri de proiecte si în Ghidul Aplicantului “Sinergii pentru viitor – tineri în situatii de risc”.

Activitătile care vor face obiectul proiectului dezvoltat în parteneriat sunt activitătile eligibile mentionate în Ghidul Aplicantului, care vor respecta si principiile transversal ale apelului. Ghidul aferent acestui Apel pentru propuneri de proiecte se poate descărca de pe site-ul www.frds.ro .

Profilul partenerilor

Sunt aşteptate propuneri din partea organizaţiilor neguvernamentale care respectă următoarele condiţii:

Condiţii generale de eligibilitate:

  • este o organizaţie non-profit înfiinţată în România, organizată şi gestionată conform legislaţiei româneşti privind organizaţiile non-guvernamentale, cu o experientă de cel putin 12 ani în domeniu.
  • are capacitatea, potrivit statutului său, de a acţiona în domeniul serviciilor abordate de proiect;
  • are o experienţă relevantă în furnizarea de servicii pentru tineri în domeniul abordat de
  • proiect (ONG-ul a gestionat, în calitate de aplicant principal, sau a participat, în calitate de partener, la gestionarea a cel puţin două proiecte relevante în acest domeniu, în ultimii cinci ani);
  • dovedeşte bonitatea profesională şi morală a membrilor săi (persoanele implicate nu au fost condamnate pentru crime şi delicte: contra intereselor publice, legate de conduita profesională, contra intereselor financiare ale comunităţilor europene etc.).

Activităţii eligibile DMI:

  • servicii ce vizează creșterea accesului tinerilor în situaţii de risc la educaţia formală și non- formală (de ex., programe educaţionale de tip “a doua șansă”, educaţie remedială, alfabetizare, centre comunitare de învăţare pe tot parcursul vieţii, precum și alte servicii de educaţie – dezvoltare personală, activităţi extra-curriculare și de petrecere a timpului liber, cum ar fi tabere sau excursii educaţionale, vizite de studiu etc)
  • informare și comunicare/ campanii de conștientizare/ servicii pe diferite teme legate de nevoile grupurilor ţintă (de ex., importanţa educaţiei formale/ informale, frecventarea școlii, formarea continuă, voluntariatul, riscul de a deveni victimă a traficului de fiinţe umane, consumului de droguri, alcool etc., promovarea incluziunii sociale, cooperarea interculturală, o stare bună de sănătate, antreprenoriatul, protecţia mediului etc);
  • studii având drept scop documentarea privind situaţia tinerilor în situatii de risc, pentru a identifica şi a evalua nevoile lor sociale specifice, servicii pentru ocuparea forţei de muncă şi servicii educaţionale, pentru a evalua impactul furnizării serviciilor etc;
  • servicii specifice pentru tinerii care părăsesc centrele rezidenţiale, la vârsta de 18 ani sau după (cum ar fi serviciile rezidenţiale, servicii care au scopul de a facilita reintegrarea tinerilor în familii etc);
  • servicii de sprijin pentru tineri și familiile lor care se confruntă cu probleme specifice (de ex., abuz, trafic de persoane, violenţa domestică, excluziune socială, discriminare, rasism; tineri cu probleme de comportament sau infractori sub supravegherea familiilor în vederea reintegrării în societate, tinerii în detenţie sau în probaţiune, care trăiesc în unităţi/servicii de tip rezidenţial pentru copii şi tineri abandonaţi, tineri care suferă de o boală cronică etc);
  • servicii integrate de angajare pentru tinerii în situaţii de risc (de ex., de orientare profesională, activităţi motivaţionale, creșterea gradului de conștientizare, asistenţă pentru găsire de locuri de muncă, consiliere și alte servicii de sprijin pentru iniţierea unei afaceri, inclusiv asistenţă cu privire la modul de accesare și utilizare a micro-creditelor, târguri de locuri de muncă, cluburi de locuri de muncă etc);
  • programe de formare pentru tineri în situaţii de risc privind îmbunătăţirea aptitudinilor și competenţelor cerute pe piaţa forţei de muncă (inclusiv cursuri IT, module de limbi străine, implicarea tinerilor în activităţi de voluntariat, cu scopul de a îmbunătăţi cunoștinţele și abilităţile lor, consiliere și asistenţă pentru dezvoltare personală, consiliere în carieră etc);
  • măsuri de sprijin pentru nevoile tinerilor în situaţii de risc, care sunt părinţi sau vor deveni părinţi (de ex., educaţia parentală, consiliere și sprijin privind dezvăluirea sarcinii, sprijin în timpul sarcinii și nașterii, sprijin pentru tinerii taţi, asistenţă și formare pentru cadrele didactice care au de-a face cu părinţi adolescenţi);
  • evaluarea competenţelor dobândite informal de către tineri în situaţii de risc, în scopul de a valida şi certifica cunoştinţele, competenţele și aptitudinile acestora pentru anumite locuri de muncă;
  • acţiuni complementare menite să îmbunătăţească integrarea socială (ex., educaţie pentru sănătate, educaţie pentru un mediu curat, promovarea înţelegerii interculturale, rezolvarea nevoilor specifice ale tinerilor care îi împiedică să meargă la școală, lucru cu părinţii/ tutorii, îmbunătăţirea participării tinerilor în procesul de luare a deciziilor la toate nivelurile etc);
  • sesiuni de formare şi activităţi pentru schimbul de experienţă, vizite de studiu etc. pentru specialişti/ personal care furnizează servicii tinerilor defavorizaţi cu scopul de a dobândi noi cunoştinţe şi abilităţi specifice pentru a lucra cu ei;
  • stimulente care vizează creșterea motivaţiei și mobilizării beneficiarilor pentru activităţile proiectului (de ex., premii pentru beneficiarii care participă la anumite activităţi sau pentru beneficiarii cu o prezenţă constantă la activităţile proiectului, organizarea de competiţii sportive etc);
  • crearea de reţele și parteneriate pentru schimbul de experienţă și integrarea celor mai bune practici în sprijinirea tinerilor în situaţii de risc, inclusiv parteneriate cu entităţi din statele donatoare;
  • crearea de facilităţi corespunzătoare pentru furnizarea serviciilor, inclusiv lucrări de mică infrastructură (ex., construirea sau reabilitarea clădirilor în care se vor derula activităţile educative, conectarea lor la utilităţi – apă, canalizare, electricitate etc., în scopul de a crea condiţii decente pentru furnizarea serviciilor, și/ sau reabilitarea principalelor căi de acces la aceste centre – drumuri, trotuare, poduri etc);
  • alte servicii inovative cu scopul de a contribui la incluziunea socială a tinerilor în situaţii de risc (de ex., pilotarea măsurilor inovative pentru sistemul de educaţie).

Entitatile interesate să participe la selectie vor depune Fişa Partenerului completată şi Scrisoarea de intentie, conform modelelor ataşate, cu menţiunea: “Pentru selecţia de parteneri RO10 “Copii şi tineri în situatii de risc şi initiative locale şi regionale pentru reducerea inegalitătilor nationale şi promovarea incluziunii sociale”, “Sinergii pentru viitor – tineri în situatii de risc” la sediul Unitatii Administrativ Teritoriale -Primaria Sectorului 4, Bd. George Cosbuc nr.6-16, sector 4, Bucuresti sau la adresa de e-mail: adrian.cormos@ps4.ro până la data de 14.03.2014.

Propunerile de parteneriat împreună cu o copie scanată după statutul organizatiei si informatile referitoare la finantările anterioare sunt asteptate pe adresa de e-mail: adrian.cormos@ps4.ro pînă la data de 14.03.2014.
Propunerile de parteneriat eligibile vor fi selectate şi aprobate în ordinea primirii lor. Partenerii selectaţi vor fi contactaţi direct, la datele de contact furnizate în fişa partenerului.

Mulţumim pentru colaborare.

DIRECTOR EXECUTIV,

Adrian CORMOŞ



Skip to content

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării pe acest site, vă daţi consimţământul în folosirea cookie-urilor. Mai multe informaţii

Un cookie este un fișier de mici dimensiuni, în general alcătuit din litere și cifre, care este descărcat în memoria unui calculator (sau altui echipament folosit pentru navigare online - telefon mobil, tabletă, etc), atunci când utilizatorul accesează un anumit site web.Fisierele cookie sunt folosite la recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intrun mod relevant, adaptat preferintelor utilizatorului. Cookie-urile nu solicita informatii cu caaracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente ori mai accesibile pentru utilizatori. Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse (inserate/embed) în anumite pagini pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută.

Close