Specialiștii au identificat cauza tasării sistemului rutier de la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu: de la o conductă veche de aproximativ 40 de ani curge apă în pasaj
În urma forajelor exploratoare efectuate la intersecția bulevardelor Corneliu Coposu și I.C. Brătianu, interventii generate de tasările existente în zonele mai sus menționate, echipa de specialiști a ajuns la concluzia că sursa acestor tasări este reprezentată de o avarie la o conductă de ape pluviale aparținând APA NOVA.
În timp, în această conductă au apărut fisuri, prin care apa s-a scurs, s-a acumulat în subteran și chiar s-a infiltrat între fâșiile cu goluri din plafonul original al Pasajului Unirii. Aceste scurgeri de apă au putut fi observate săptămâna trecută tîn interiorul tunelului rutier.
Ca urmare a celor constatate, compania APA NOVA va continua lucrările de modernizare a rețelei începând cu ziua de luni, 23 ianuarie a.c., propunându-și să înlocuiască în totalitate sistemul de colectare a apelor pluviale cu o vechime de aproximativ 40 de ani.
Referitor la tasarea de la intersecția dintre strada Halelor și Splaiul Independenței, aceasta s-a produs în apropierea unui canivou (o structură din beton ce protejează conductele de utilități).
Ca urmare a acestor constatari, după consultarea cu specialiștii Apa Nova și cu cei de la Apele Române, echipa de management tehnic a Sectorului 4 a luat măsura readucerii la starea inițială a părții carosabile, urmând ca acel canivou să fie tratat de către experții tehnici în proiectul tehnic al consolidării Planșeului Unirii.
Totodată, precizăm că Studiul de Fezabilitate pentru consolidarea/refacerea planșeului Unirii, respectiv a tavanului pasajului rutier Unirii a fost finalizat. În maximum 30 de zile, aceste lucrări vor fi incluse în cadrul unei proceduri de licitație publică, astfel încât momentul efectiv al începerii execuției să fie în a doua jumătate a anului 2024, așa cum a fost prognozat inițial.