Sectorul 4 a dat în folosință stația de metrou Tudor Arghezi. Urmează stații noi către comuna Berceni și magistrala M4, între Gara de Nord și Gara Progresul
Sectorul 4 al Municipiului București a dat în folosință stația de metrou Tudor Arghezi, singura construită vreodată de către o autoritate locală. Începând de astăzi, miile de oameni care intră zilnic în București dinspre localitățile învecinate Sectorului 4 pot ajunge mai ușor, mai repede și mai ieftin, în centrul orașului folosind metroul, un transport ecologic și nepoluant. Odată cu inaugurarea noii stații, a fost dată în folosință și parcarea aferentă acesteia, de tip park&ride, care pune la dispoziția șoferilor 350 de locuri, amenajate pe două niveluri. Pentru construcția acestor facilități, comunitatea Sectorului 4 a investit 50 de milioane de euro, bani europeni nerambursabili.
Despre această investiție a vorbit astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.
„Ne aflăm acum, într-un moment extrem de important pentru dezvoltarea Bucureștiului, într-un moment în care dăm în folosință o investiție utilă nu doar Sectorului 4 și Bucureștiului, ci și județului Ilfov. Pentru realizarea acesteia, multe autorități au depus eforturi considerabile, eforturi în care nu a contat absolut deloc componenta politică, ci doar interesul oamenilor. Fie că vorbim despre Ministerul Transporturilor, CFR sau Metrorex, toate aceste instituții au lucrat conjugat cu Sectorul 4, pentru ca astăzi, să ne putem bucura de acest rezultat. Le mulțumesc tuturor pentru încrederea pe care ne-au acordat-o! Nu în ultimul rând însă, vreau să le mulțumesc colegilor mei, echipei care a muncit din greu pentru realizarea acestor lucruri si fără de care nimic din ceea ce se întâmplă în Sectorul 4 nu ar fi posibil”, a declarat Daniel Băluță.
Acesta a continuat și a anunțat viitoarele proiecte legate de transportul public de călători.
”Această stație, deși este un obiectiv finalizat, este de fapt, un început. Acum avem toate cele necesare pentru a demara extinderea liniei de metrou către comuna Berceni. Depășim astfel granițele Bucureștiului, care are mare nevoie de extindere. Mai mult, în următoarele săptămâni vom ridica în SICAP, tot în parteneriat cu CJ Ilfov, cu Sectorul 5 și cu Metrorex, proiectul magistralei M4 de metrou, Gara de Nord – Gara Progresul. Aceste parteneriate dezvoltă orașul, reduc din timpii petrecuți de oameni în drum către serviciu, reduc poluarea și devin poli de dezvoltare ca urmare a investițiilor în infrastructură. Acestea aduc în zonă investitori, aduc investiții generatoare de venituri, nu doar ansambluri imobiliare”, a mai spus Primarul Sectorului 4.
Noua stație de metrou Tudor Arghezi este amplasată între stația Berceni, actualul capăt al Magistralei 2 și Șoseaua de Centură și are o lungime totală de 1,6 kilometri.
Aceasta este prevăzută cu 5 zone de acces pietonal, dintre care una este situată vizavi de stația de metrou și asigură legătura cu peronul noii stații, printr-un pasaj pietonal subteran, cu o lungime de 14 metri, ce subtraversează Șoseaua Berceni. Mai mult decât atât, noul obiectiv este dotat cu un sistem de supraveghere format din 70 de camere video, centrale de detecție a incendiului, precum și cu sisteme de alarmare și de tratare a aerului.
La deschiderea noii stații a participat și Directorul General al Metrorex, doamna Mariana Miclăuș.
„Este pentru prima dată în cei 44 de ani de existență a metroului București, când Metrorex preia o investiție finalizată de către o autoritate publică locală. Construcția stației, calea de rulare, echipamentele, sistemele, subsistemele au fost realizate în cadrul acestei investiției de Primăria Sectorului 4, un contract care a avut finanțare din fonduri europene nerambursabile în cadrul Programului Operațional de Infrastructură Mare 2014-2020. Aduc mulțumiri atât Primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, cât și echipei sale dedicate pentru angajamentul manifestat în realizarea acestui proiect de investiții”, a declarat directorul general al Metrorex.
Tot despre efectele benefice ale investițiilor în infrastructura de metrou a vorbit și Președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma:
„Această stație de metrou înseamnă mult mai mult! Pentru locuitorii din zonă, care lucrează în București pot ajunge mai repede la muncă, se întorc mai repede acasă, se traduce în economie de timp. Un abonament de metrou lunar costă 80 de lei, pe când un plin la mașină câteva sute de lei, deci o economie de bani. Dar, avem grijă și de mediu. Dacă alegem să lăsăm mașina acasă, poluăm mai puțin. Urmează să ducem metroul în Ilfov, în comuna Berceni, în Jilava. Orice investiție în infrastructura mare aduce cu sine o dezvoltare economică. Vor veni investiții private, investiții care generează locuri de muncă, investiții care generează taxe și impozite la bugetul de stat. Cred că sudul Bucureștiului, în următorii 10 ani, va cunoaște o dezvoltare pe care, până acum, n-a mai cunoscut-o!”, a declarat Hubert Thuma, care a fost completat în aceeași idee de către Prefectul Capitalei, Rareș Hopincă.
„Iată că după 44 de ani, sectorul 4 ne aduce un nou moment istoric, adică extinderea metroului către zona Berceni și ne prezintă o nouă perspectivă a dezvoltării urbane. Dezvoltare urbană sustenabilă și un proiect care trece de la un concept la realitate. Nu văd de ce nu am avea dezvoltare puternică pe zona de sud. Eu, dacă aș fi investitor privat m-aș uita foarte atent în toată această zonă pentru că, realmente, aici se poate dezvolta Bucureștiul. Acest proiect de metrou este mult mai mult decât se inaugurează azi, este dovada faptului co acolo unde este curaj, unde există colaborare între administrația centrală, administrația locală și, mai els, unde există competență, se pot face lucruri importante. Trebuie ca acest exemplu să fie primul dintr-o serie de proiecte de dezvoltare sustenabilă a municipiului București și a zonei metropolitane, care, cu siguranță, include și județul Ilfov!”, a declarat prefectul Capitalei.
Menționăm faptul că, potrivit Metrorex, circulația se va face într-un sistem de tip pendulă, de la stația Tudor Arghezi la stația Berceni, urmând ca apoi, preluarea fluxului de călători să se facă în lung, de la stația Berceni până la stația Pipera. În cel puțin două luni, sistemul de semnalizare și automatizare va fi finalizat, astfel încât, circulația să se desfășoare în lung, de la stația Pipera până la stația Tudor Arghezi. Intervalul de circulație a trenurilor va fi, într-o primă fază de 8 minute, urmând ca apoi, acest interval să fie redus la 4 minute.