Pasajul Apărătorii Patriei, element cheie pentru închiderea inelului median de circulație al Capitalei. Constructorii au început turnarea betonului aferent structurii de rezistență
Constructorii care ridică de la zero pasajul Apărătorii Patriei înregistrează progrese semnificative în derularea lucrărilor din zona de Sud a Sectorului 4. În aceste condiții, primarul Sectorului 4, Daniel Băluță, a efectuat astăzi, 11 septembrie a.c., o vizită de lucru care a coincis cu momentul în care primele cife au ajuns în șantier pentru a umple, cu peste 200 de metri cubi de beton, armătura impresionantă a așa-numitelor culee, puncte importante de sprijin ale pasajului.
În prezența primarului general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu, edilul Sectorului 4 a făcut un scurt istoric al acestei lucrări de infrastructură la care și Primăria Municipiului București a avut o contribuție semnificativă și care, pe lângă faptul că este un element cheie pentru închiderea inelului median de circulație al orașului, este inclusă și în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă aprobat la nivelul Bucureștiului.
„Așa cum am făcut și la Eroii Revoluției, și aici, la Apărătorii Patriei, vom avea un nod intermodal de transport public, întrucât pe acest pasaj vom avea, la un moment dat, două stații de tramvai, care vor fi conectate, prin lifturi și escalatoare, atât cu stația de metrou Apărătorii Patriei, cât și cu transportul public de la sol. Pentru toate aceste soluții, am lucrat împreună cu specialiștii de la Primăria Capitalei, instituție alături de care am început, de altfel, și lucrările de la pasaj. Și mă refer, aici, la exproprierile imobilelor aflate pe traseul pasajului, pe care le-am făcut împreună cu Primăria Municipiului București După această etapă, am relocat rețelele de utilități, le-am înlocuit cu unele noi și am început să lucrăm la infrastructura pasajului”, a declarat Daniel Băluță, care a continuat și a explicat pașii constructivi care au fost deja executați în șantier.
„Au fost realizați 46 de piloți forați la o adâncime de 28 de metri și un diametru de 1,5 m grosime, 6 radiere principale și 63 de radiere pentru zidurile de sprijin. În total, au fost folosite 770 de tone de armătură și au fost turnați 6.365 de metri cubi de beton. Am comandat și tablierul metalic pe care îl vom monta la începutul anului viitor și, cel mai târziu, la sfârșitul anului 2026, vom putea circula pe pod. Care, apropo, tot ca urmare a unei colaborări foarte bune între specialiștii Sectorului 4, ai proiectanților și ai PMB, va fi unul hobanat, cu elemente practice și de siguranță de ultimă generație”, a arătat primarul Sectorului 4.
La rândul său, primarul general intermar al Bucureștiului, Stelian Bujduveanu, a subliniat importanța colaborării permanente între Primăria Capitalei și primarii de sectoare, mai ales în privința dezvoltării rețelei de infrastructură mare care să sprijine transportul public.
„Este o bucurie când vedem o așa investiție în București! Într-adevăr, cea mai mare problemă a Bucureștiului este traficul. Unul din doi bucureșteni, dacă îi întrebăm pe stradă se vor plânge de trafic! Iar astăzi ne aflăm la aproape 60% din inelul median pe sud, închis. Vă urez succes și la următorul pasaj, cel de la Olteniței. Vom fi alături de dumneavoastră. Tramvaiul este o prioritate pentru bucureșteni, pentru Primăria Capitalei. Din Pipera, prin Doamna Ghica, pe bulevardul Chișinău și până în Berceni, pe Giurgiului, vom avea un tramvai care să țină traficul, așa cum în partea de vest linia 41 a adus beneficii pentru București. Țineți-o tot așa, contați pe Primăria Capitalei. Toată lumea trebuie să contribuie să rezolve această problemă a Bucureștiului, traficul”, a declarat Stelian Bujduveanu.
Întrebat de către jurnaliștii prezenți la eveniment în legătură cu implicarea altor autorități publice în derularea proiectelor Sectorului 4, primarul Daniel Băluță a răspuns punctând nevoia permanentă de colaborare în interesul oamenilor.
„Sunt încântat că pot să vă invit să privim împreună cum arată Bucureștiul acolo unde s-a construit, în loc să ne certăm, s-a reparat acolo unde s-a stricat, acolo unde modernizarea a luat locul paraginii și nepăsării. Suntem, azi, împreună, într-un loc pe care Sectorul 4 îl transformă nu doar într-un simbol al Capitalei, dar și într-o soluție concretă la nevoile oamenilor. N-are legătură cu niciun partid, cu niciun avantaj politic, ci cu ceea ce bucureștenii vor de la cei pe care îi aleg să îi slujească”, a susținut Daniel Băluță. Acesta a continuat și a explicat faptul că, din experiența sa, oamenii sunt interesați de rezultate, nu de certuri politice sterile.
„Noi, cei de la Sectorul 4 am reparat și modernizat stradă cu stradă, pasaj cu pasaj, parc cu parc, spital cu spital, școală cu școală, fără să punem steaguri politice pe aceste reușite importante. Pentru că oamenii vor rezultate, nu propagandă, vor o viață mai bună pentru familiile lor, nu scandaluri sau strigăte patriotarde. Cu cât facem mai multe, cu atât vedem câte mai sunt de făcut. Orașul cade pe noi, sunt locuri extrem de periculoase pentru siguranța oamenilor, nu avem timp de pierdut. Ori continuăm în ritm alert să gestionăm aceste probleme reale, ori ne vom îngropa în mizerie, trafic infernal și certuri sterile. Împărțirea cetățenilor în tabere politice opuse care să se confrunte pe rețele sociale sau pe stradă nu ne face bine. Prin solidaritate, unitate și cu inteligență vom putea consolida lucrurile bune pe care le-am făcut și le vom mai face împreună, așa cum este acest pasaj de la Apărătorii Patriei, la care lucrăm împreună cu Primăria Capitalei. Prin urmare, mesajul meu pentru bucureșteni este unul bazat pe realități, pe fapte, pe soluții. Beneficiarii acestui efort pe care îl facem alături de partenerii noștri responsabili sunt ei, locuitorii capitalei României”, a încheiat primarul Sectorului 4.