Conceptul park&ride, un succes în Sectorul 4 Primăria a dat în funcțiune aproape 1.000 de noi locuri de parcare de tip “park&ride”
Împrumutat din marile capitale europene, conceptul “park&ride” este un succes în Sectorul 4 al Capitalei. Aproape 1.000 de noi locuri de parcare au fost amenajate de către Primăria Sectorului 4, în mai puțin de un an de zile, în apropierea celor mai mari stații de metrou din sector, Piața Sudului, Apărătorii Patriei, Dimitrie Leonida, pentru a fluidiza traficul în cele mai aglomerate zone. Aici, oamenii își pot lăsa în siguranță mașinile pe timpul zilei, mergând în centru cu mijloacele de transport în comun.
Primii care au simțit deja utilitatea acestui tip de parcare și au scăpat de statul la cozile din trafic sunt cei care fac naveta în București sau locuiesc în zonele rezidențiale din partea de sud a Sectorului 4 și care folosesc, de câteva luni, cele aproximativ 600 de noi locuri de parcare amenajate lângă stațiile de metrou Dimitrie Leonida și Berceni.
Exasperați de orele în șir petrecute în trafic, în drumul dintre casă și serviciu, oamenii au acum posibilitatea de a-și lasa autoturismele pe timpul zilei, într-un loc sigur, supravegheat video, la mică distanță de cea mai apropiată stație de transport în comun, de unde au acces direct și rapid la transportul public subteran și suprateran, pentru a ajunge în centrul Capitalei.
Potrivit Regulamentului privind parcările publice aflate în administrarea Sectorului 4 al Mun. București, prin Direcția de Mobilitate Urbană, în parcajele de tip “park&ride”, este permis accesul autovehiculelor care nu depășesc masa totală de 3,5 t și/sau dimensiuni maxime de 2,5 m lățime și 5, 5 m lungime. Orarul de funcționare a parcajelor de tip “park&ride” este de luni până duminică, în intervalul orar 00.00-24.00. Intervalul 7.00-19.00 se tarifează ca interval întreg, indiferent de ora la care se parchează (în interiorul intervalului) cu 3 lei/interval ( TVA inclus).În afara intervalului menționat anterior, tariful este de 3 lei/oră ( TVA inclus).În parcajele de tip “park&ride” nu se pot face abonamente, nefiind încurajată parcarea pe termen lung, conform specificului acestui tip de parcaje.
Parcarea “park&ride” de la stațiile de metrou Dimitrie Leonida și Berceni nu e singura parcare de acest tip din Sectorul 4. Alte două parcaje sunt în curs de finalizare.
Amenajată într-una dintre cele mai aglomerate zone din București, la intersecția Șoselei Berceni cu Șoseaua Olteniței, parcarea de la Piața Sudului este prima construcție etajată de tip “park&ride” din Capitală și totodată prima construcție de acest fel, modulară, din panouri metalice, construită în ultimii 30 de ani în București. Parcarea are o capacitate de aproximativ 300 de locuri, dispuse pe trei nivele, parter și două etaje. Acestora li se adaugă alte 200 de parcaje noi, amenajate în apropierea stației de metrou Apărătorii Patriei. Ca element de noutate, această parcare va fi prevăzută și cu o zonă de agrement. Mai exact, pe terasă, vor fi amenajate terenuri de sport multifuncționale.
Sectorul 4 este primul și singurul, în acest moment, care are parcări de utilitate publică, realizate prin investiții proprii, atât pe bulevardele preluate în administrare, de la Primăria Capitalei, cât și în diferite zone, ca obiective de sine stătătoare. Aproape 10.000 de noi locuri de parcare vor fi create in Sectorul 4, după finalizarea lucrărilor de supralărgire a marilor bulevarde, unde se amenajează parcări în spic, precum și a lucrărilor celor 12 parcări publice cu plată. Astel, aproximativ 400 de parcaje în spic au fost amenajate numai pe Șoseaua Berceni, în urma lucrărilor de reconfigurare, modernizare. Având o lungime de 4 km, Șoseaua Berceni a fost lărgită de la 2 la benzi la 4 benzi de circulație.
De asemenea, odată cu lucrările de lărgire, s-a rezolvat și problema inundațiilor care apăreau în zona IMGB, la fiecare ploaie torențială. Astfel pe o porțiune de 1,6 km primăria a construit o rețea pentru preluarea apei pluviale. Conducta care va capta apa de ploaie a fost construită în afara carosabilului, pe partea dinspre linia de metrou, iar gurile de scurgere au fost montate la marginea șoselei.
Modernizarea Șoselei Berceni nu înseamnă, așadar, doar lărgirea arterei de cirulație, ci și lucrări neapărat necesare, ce nu au fost efectuate niciodată în această zonă, precum înlocuirea întregului sistem de canalizare, montarea unei stații de captare a apei, mutarea tuturor utilităților în subteran, extinderea rețelei de iluminat public cu soluții de iluminat de tip led, până la Șoseaua de Centură.