COMUNICAT DE PRESĂ 4 Aprilie

04-04-16 Administrator 0 comment

foto2

În urma verificării de către Corpul de Control al Primarului Sectorului 4, Daniel Băluță, a modului de atribuire a contractului de lucrări nr.602/11.03.2016 încheiat între Direcția Administrare Parcuri și Zone de Agrement Sector 4 și executantul S.C. Euroconstruct Group S.R.L., în valoare de 385.686,00 lei, cu TVA, au fost constatate următoarele:

  1. lucrările de amenajare a unui spațiu verde, in memoriam, pentru victimele incendiului de la Clubul „Colectiv”, inclusiv bugetul aferent, au fost aprobate prin HCL nr.30/11.02.2016, în baza notei de fundamentare întocmite de Direcția Administrare Parcuri și Zone de Agrement Sector 4;
  2. contractul a fost atribuit prin achiziție directă, prevăzută de art.19 din OUG nr.34/2006;

  1. obiectul achiziției directe este un cumul de activități, execuție lucrări și furnizare produse, iar obiectul principal îl constituie execuția lucrărilor, având în vedere preponderența acestora în valoarea totală estimată a investiției;
  2. nu au fost respectate scopul și principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție privind promovarea concurenței între operatorii economici, transparenței, nediscriminării, utilizării fondurilor publice, potrivit art.2  din OUG nr. 34/2006, ceea ce a condus la valoarea contractului prevăzută mai sus, fără a fi comparată cu alte oferte cu prețuri mai mici;
  3. documentele justificative care au stat la baza valorii estimate, respectiv antemăsurătorile – lista cu cantitățile de lucrări și  devizul estimativ, nu sunt asumate de compartimentul de specialitate din cadrul autorității contractante;
  4. nu s-au regăsit în dosarul achiziției publice informații/documente cu privire la o prospectare a pieței care să justifice selectarea operatorului S.C. Euroconstruct Group S.R.L., căruia i-a fost transmisă invitația de participare (exemplu: corespondență cu operatori de profil, contracte similare încheiate anterior cu operatorul menționat/documente constatatoare privind îndeplinirea obligațiilor contractuale disponibile la adresa www.e-licitație.ro; o bază de date cu oferte de preț, catalog electronic de lucrări/produse, disponibil în sistemul electronic al achizițiilor publice);
  5. s-au constatat elemente de neconcordanță în întocmirea cronologică a actelor procedurale, respectiv data invitației de participare (03.03.2016) este anterioară datei întocmirii notei justificative, privind determinarea valorii estimate (09.03.2016) și aprobării   achiziției directe;
  6. în raport cu cerințele minime de calificare stabilite prin documentația de participare și specificațiile tehnice din caietul de sarcini, autoritatea contractantă nu a întocmit un document din care să rezulte modul de  îndeplinire de către operator a acestor cerințe;
  7. din certificatul constatator rezultă că obiectul principal de activitate este conform codificării CAEN 2511- fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor metalice,  alte obiecte secundare de activitate menționate fiind 2223-fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții. Astfel, operatorul desfășoarăactivități parțial similare cu cele care fac obiectul achiziției, având în vedere  că  oferta depusă nu este în asociere cu operatori/subcontractanți declarați care să realizeze celelalte  tipuri de activități (de exemplu furnizare de  arbori, produse horticole și plante pepiniere etc.).
  8. nu s-au regăsit, în cadrul propunerii tehnice, informații privind furnizorii de materiale;
  9. din lista cuprinzând consumurile cu mâna de lucru, din cadrul propunerii financiare, rezultă cheltuieli incluse aferente unui număr de 23 de specialiști/personal calificat, în neconcordanță cu fișa de instruire colectivă privind sănătatea și securitatea în muncă, completată la data încheirii contractului, în care apar nominalizați din partea executantului 7 persoane implicate în derularea activităților în perioada 22.03 – 10.04.2016;
  10. din afirmațiile persoanelor  responsabile cu achizițiile din DAPZA Sector 4 rezultă că nu s-au efectuat plăți în baza contractului, până la data controlului.

         În cadrul documentelor depuse de ofertant se regăsesc declarații pe propria răspundere, privind  eligibilitatea conform  art.180 și  neîncadrarea  în prevederile art. 181 din OUG nr.34/2006.

         În concluzie, considerăm că autoritatea contractantă era obligată să verifice și să analizeze documentele depuse de ofertant, în vederea justificării modului de îndeplinire a condițiilor de participare și a corespondenței propunerii tehnice prezentate cu caietul de sarcini. Ținând cont de  neclaritățile/omisiunile constatate de echipa de control, apreciem că autoritatea contractantă putea să solicite clarificări, în temeiul art.201 din OUG nr.34/2006 coroborat cu  art.11 alin.(3)  din HG 925/2006,  în vederea luării unei decizii corecte și fundamentate privind acceptarea ofertei.

         Mai mult,  Serviciul Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală Sector 4 a efectuat în data de 01.04.2016 un control de specialitate referitor la lucrările de construcții executate în Parcul „Lumea Copiilor”– Zona Șahiști și a constatat că lucrarea respectivă se execută fără autorizației de construire, dispunându-se sistarea lucrărilor la stadiul fizic actual.

         În data de 04.04.2016  Serviciul Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală Sector 4 a aplicat o amendă în cuantum de 4000 lei  Direcției Administrare Parcuri și Zone de Agrement Sector 4 și a dispus desființarea lucrărilor nelegal executate și aducerea terenului la starea inițială, în termen de 48 de ore de la aplicarea sancțiunii. În caz de neconformare, se va proceda la desființarea lucrărilor pe cale administrativă, conform art.33 din Legea nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

         PROPUNERI

         Având în vedere cele constatate de echipa de control se propune sesizarea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice și a Serviciului Pentru Investigare a Fraudelor, cu privire la verificarea respectării dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice, după cum rezultă din aplicarea prevederilor art.295 alin.(4) din OUG nr.34/2006, potrivit cărora „orice persoană fizică sau juridică are dreptul de a sesiza această instituție în vederea efectuarii verificărilor de specialitate care se impun”.



Skip to content

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării pe acest site, vă daţi consimţământul în folosirea cookie-urilor. Mai multe informaţii

Un cookie este un fișier de mici dimensiuni, în general alcătuit din litere și cifre, care este descărcat în memoria unui calculator (sau altui echipament folosit pentru navigare online - telefon mobil, tabletă, etc), atunci când utilizatorul accesează un anumit site web.Fisierele cookie sunt folosite la recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intrun mod relevant, adaptat preferintelor utilizatorului. Cookie-urile nu solicita informatii cu caaracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente ori mai accesibile pentru utilizatori. Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse (inserate/embed) în anumite pagini pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută.

Close