6 MODALITĂȚI DE PLATĂ A TAXELOR ȘI IMPOZITELOR LOCALE
Campania ”Fără cozi la ghișeu” demarată de Primăria Sectorului 4 aduce măsuri speciale de digitalizare și în domeniul impozitelor și taxelor locale. Acestea sunt implementate, începând de azi, pe site-ul www.taxeimpozite4.ro.
”Simultan cu această campanie online, realizată prin portalul integrat de informare a cetățenilor www.taxeimpozite4.ro, începem și o campanie de informare, prin transmiterea la cutiile poștale ale cetățenilor a situațiilor de plată la zi și a cuantumului impozitelor și taxelor pe 2019.
Toți contribuabilii Sectorului 4, persoane fizice sau juridice, vor primi în plic situațiile de plată, până la sfârșitul acestui an”, a explicat Hrant Oundjian, Directorul General al Direcției Generale de Impozite și Taxe Locale Sector 4.
IATĂ MODALITĂȚILE DE PLATĂ ONLINE, SAU DE LA DISTANȚĂ:
- PRIN DGITL SECTOR 4, prin site-ul online.dgitl4.ro
La secțiunea “Cereri tip”, puteți descărca formularul F-16: Cerere alocare user şi parolă E-TAX;
Transmiteți cererea completată însoțită de copia actului de identitate, certificată ”conform cu originalul”, pe adresa de e-mail office@dgitl4.ro și așteptați primirea credențialelor (”utilizator” și ”parolă”). După primirea acestora reveniți pe online.dgitl4.ro, pentru a efectua plata prin logarea în contul dumneavoastră;
Puteți trimite toate documentele necesare exclusiv online. Acest site este securizat la înalte standarde privind tranzacționarea pe baza de carduri bancare.
- PRIN GHISEUL.RO
Dacă nu aveți deja cont și parolă de acces, puteți solicita datele de acces în Sistemul Național Electronic de Plată a Taxelor și Impozitelor, prin confirmarea identității cu ajutorul unui card bancar la secțiunea “Vreau cont”, de pe pagina de internet www.ghiseul.ro. După introducerea datelor personale (CNP, nume, prenume, telefon) și a celor ale cardului, contul va fi creat iar user-ul și parola vor fi trimise pe adresa de email indicată de utilizator.
- DIRECT DEBIT
Debitare directă prin intermediul conturilor și/sau cardurilor deschise la Raiffeisen Bank, avantajul cel mai important fiind acela că banca plăteşte în locul dumneavoastră, fără a percepe comision.
Pentru a plăti impozitele și taxele locale prin metoda debitării directe este necesar să vă deplasați la banca comercială Raiffeisen Bank în vederea ridicării și semnării unui contract de mandat privind plata prin debitare directă. Asigurarea resurselor financiare în conturi și/sau carduri necesare acoperirii debitelor fiscale datorate este următoarea condiție pentru realizarea debitării directe. După etapele arătate banca va face plata debitelor fiscale în mod automat, la data scadentă, în numele dumneavoastră.
- SELFPAY
Pentru a-și putea achita impozitele, taxele și amenzile, locuitorii sectorului 4 pot plăti la orice stație de plată SelfPay de oriunde din țară, doar pe baza cărții de identitate, sau a înștiințării de plată pe care au primit-o de la DGITL Sector 4.
Sistemul SelfPay este găzduit într-o infrastructură securizată privată, cu capacitate de procesare de până la 1.000 de tranzacții pe secundă. Staţiile de plată SelfPay pot fi găsite în marile reţele de retail, în universităţi, centre comerciale, pieţe, benzinării şi magazine de proximitate.
- REȚEAUA WESTACO
Rețeaua Westaco Express din benzinăriile OMV Petrom.
SESIZĂRI PRIN APLICAȚIA MOBILĂ ”PRIMĂRIA SECTORULUI 4”
Prin intermediul aplicației mobile , disponibilă ”Primăria Sectorului 4” pe Android și iOS puteți sesiza Direcției Generale de Taxe și Impozite Locale Sector 4 omisiuni, erori și alte aspecte legate de sistemul de plată, sau de activitatea instituției.
Pentru aceasta, utilizatorii telefoanelor mobile trebuie să descarce aplicația, să se autentifice completând pe pagina de deschidere a aplicației numele, adresa de e-mail și numărul de telefon la care pot fi contactați, pentru ca apoi să poată opta pentru a face o ”Sesizare nouă”, sau pentru a trimite ”Mesaje”. Această a doua opțiune ar trebui bifată pentru a scrie un mesaj adresat specialiștilor DGITL Sector 4.
Aplicația poate fi utilizată, de asemenea, pentru sesizarea gropilor periculoase, depozitelor de gunoi, mobilierului stradal stricat, mașinilor abandonate ori problemelor legate de parcuri și de reabilitarea termică.
Pentru persoanele care nu pot beneficia de această aplicație și doresc să anunțe astfel de probleme, sau să solicite informații, funcționează în paralel, 24 de ore din 24, un call center cu numărul unic 021/9441.
”Aplicația mobilă creată pentru a facilita comunicarea dintre cetățeni și Primăria Sectorului 4 și pentru a diminua numărul petițiilor scrise și drumurilor către ghișeele autorității locale este cât se poate de accesibilă, atât pentru utilizatorii de telefoane mobile experimentați, cât și pentru persoanele mai puțin înclinate către tehnologie. S-a lucrat câteva luni la implementarea ei, iar rezultatele sunt cele așteptate. Îmi doresc o primărie în care oamenii să nu mai fie nevoiți să aștepte în fața ghișeelor, pentru a face o sesizare, iar această aplicație și call center-ul pe care le punem la dispoziție sunt pași importanți în acest demers”, a declarat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.