Primarul Cristian Popescu – Piedone „scoate Primăria în stradă”:
Reorganizarea activităţii FUNCŢIONARILOR DE PROXIMITATE, eficienţă şi promptitudine, manifestate în sprijinul cetăţenilor
Miercuri, 19 Februarie 2014
Miercuri, 19 februarie a.c., la nivelul Sectorului 4 a demarat implementarea noului mod de lucru al programului FUNCŢIONARI DE PROXIMITATE (MINI – PRIMARI), program administrativ iniţiat de Primarul Cristian Popescu – Piedone în urmă cu aproximativ 3 ani, prin intermediul căruia acesta şi-a propus să „scoată Primăria în stradă”, pentru a veni prompt în sprijinul cetăţeanului.
Astfel, „MINI – PRIMARILOR” li s-a trasat drept obiectiv principal identificarea oricărui tip de problemă a cărei rezolvare este de competenţa Autorităţii Locale Sector 4, acţionându-se pe zone, pentru a creşte eficienţa şi calitatea actului administrativ.
În urma analizării activităţii desfăşurate de aceştia pe parcursul celor 3 ani, Edilul a identificat unele disfuncţionalităţi, fapt pentru care a decis să modifice semnificativ modul de acţiune.
Aşadar, după desemnarea unui coordonator principal al programului, direct răspunzător de modul în care acesta se derulează, Primarul Sectorului 4 a relocat zonele de competenţă, teritoriul Sectorului 4 fiind împărţit în prezent în 12 zone.
Fiecare dintre acestea este monitorizată de către un coordonator, director în cadrul Autorităţii Locale Sector 4. Pentru o cât mai justă monitorizare şi acoperire a tuturor problemelor zonelor pe care le au în responsabilitate, coordonatorii vor lucra în echipă, fiecare fiind susţinut de 4 sau 6 subcoordonatori (directori adjuncţi, şefi de serviciu, personal de execuţie), în funcţie de suprafaţa zonei şi de necesităţile acesteia. Subcoordonatorilor le-au fost eliberate deja carduri de identificare, care conţin, pe lângă fotografie, informaţii precum nume, prenume, numărul de marcă şi funcţia. De asemenea, pe verso, cardul are inscripţionate străzile de care fiecare dintre subcoordonatori se ocupă, în cadrul programului FUNCŢIONARI DE PROXIMITATE.
Pentru a facilita comunicarea, începând de luni, 24 februarie a.c., va fi pusă la dispoziţia cetăţenilor o linie telefonică tip TELVERDE – 0800.800.400, la care aceştia pot semnala gratuit, problemele cu care se confruntă, în funcţie de zona în care locuiesc. În acelaşi sens, tot de la aceeaşi dată vor deveni funcţionale 3 linii telefonice, conectate în reţelele de telefonie mobilă, special destinate sesizării de către cetăţeni, a problemelor cu care se confruntă: 0746.758.257 (pentru abonaţii Orange), 0720.796.112 (pentru abonaţii Vodafone) şi 0769.318.811( pentru abonaţii Cosmote).
Sesizările vor fi triate, în funcţie de interesul administrativ, şi transmise spre soluţionare celor 12 coordonatori de zonă, în funcţie de atribuţiile şi competenţa teritorială a fiecăruia, cu termen de rezolvare de maxim 48 de ore. Coordonatorul principal al programului se va asigura, revenind telefonic la cetăţenii care au semnalat, că problema a fost rezolvată corespunzător şi în termenul impus.
Totodată, este în curs de implementare un soft, care să permită accesarea în timp real, prin intermediul site-ului Primăriei Sectorului 4, , a unei hărţi interactive.
Astfel, în funcţie de zona în care locuiesc, cetăţenii vor putea identifica coordonatorul de zonă, aflând informaţii despre modul în care se desfăşoară programul de salubrizare, în special în contextul campaniei de curăţenie de primăvară, care va demara la începutul lunii Martie.
Pentru a semnala eventuale disfuncţionalităţi în activitatea FUNCŢIONARILOR DE PROXIMITATE, Primarul Cristian Popescu – Piedone aminteşte cetăţenilor că le rămâne la dispoziţie adresa de e-mail .
În cadrul programului pe care îl desfăşoară de luni până vineri, în intervalul orar 16.30 – 20.00, iar sâmbăta şi duminica, între 10.00 şi 16.00, cei 12 coordonatori de zonă vor organiza periodic şi întâlniri cu reprezentanţii asociaţiilor de proprietari, pentru a afla problemele cu care aceştia se confruntă. De altfel, pentru operativitate, şi acestora le va fi eliberat un card electronic, care va conţine datele de identificare ale asociaţiei, numărul şi data eliberării atestatului pentru administratori, adresa, fotografia şi datele personale ale administratorului, componenţa comitetului din cadrul asociaţiei, numele şi datele de identificare ale preşedintelui.
„Voi verifica şi superviza întreaga activitate a Mini – Primarilor, atât în baza rapoartelor înaintate de coordonatorul principal, cât, în special, prin mijloace proprii. Eficienţa sau ineficienţa implementării şi derulării programului Mini – Primari va fi imputată în totalitate coordonatorului principal, care va trebui să raporteze, în timpul impus, şi să justifice obiectiv şi prompt Primarului Sectorului 4, orice decizie adoptată faţă de fiecare dintre coordonatorii de zonă. În acelaşi timp, aceştia poartă responsabilitatea faţă de modul în care se achită de sarcini subcoordonatorii cu care fac echipă pe zonă. Sper că vor conştientiza cu toţii că nu tolerez niciun fel de abatere de la modul de lucru pe care l-am impus. Oricum, voi rămâne în permanentă alertă, astfel încât, îi asigur că le voi sufla în ceafă când le va fi Lumea mai dragă. Le recomand vigilenţă, aplecare faţă de cetăţean, implicare totală în problemele pe care acesta le întâmpină, cât şi asumarea obligaţiilor ce le revin, cât şi a repercusiunilor, în cazul în care neputinţa, dezinteresul sau lipsa bunului simţ îi vor determina să nu îşi facă datoria”.