În Sectorul 4, de la începutul acestui an, 63 de apeluri înregistrate la 0800.030.444 -Telefonul Copilului
În primele 7 luni ale acestui an, au fost înregistrate 63 de apeluri la Telefonul Copilului 0800.030.444 (APEL GRATUIT din toate rețelele fixe și mobile) – linie dedicată copiilor aflați în dificultate. Aceasta funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4, devenind operaţională odată cu iunie 2010.
Din totalul sesizărilor primite, 2 cazuri reclamau cerșetoria şi exploatarea prin muncă a copilului, 19 au vizat abuzul și neglijența familiei, prin alte 5 s-au solicitat diverse informaţii, în timp ce alte 26 de apeluri au fost anonime, acestea neputând fi înregistrate.
Totodată, 11 dintre cazuri au necesitat intervenţia echipelor specializate ale D.G.A.S.P.C. Sector 4, fiind semnalate situații de abuz și exploatare a copiilor, mai ales prin cerșetorie, cazuri de delicvență juvenilă și violență domestică.
Primăria Sectorului 4 reaminteşte cetăţenilor că această linie telefonică a fost înfiinţată în mod special pentru semnalarea oricărui tip de abuz sau problemă cu care se confruntă exclusiv copiii din Sectorul 4.
De asemenea, operatorii Telefonului Copilului Sector 4 nu vor oferi informaţii, nici nu vor transmite departamentelor de resort ale Autorităţii Locale cele semnalate, în situaţia în care problematica nu vizează protecţia copilului.
De subliniat faptul că, toate cazurile preluate beneficiază de confidenţialitate, conform Legii nr. 677/2001, D.G.A.S.P.C. Sector 4 funcţionând ca operator de date cu caracter confidenţial.
În prezent, apelurile telefonice sunt preluate non-stop de un operator care coordonează echipa mobilă de urgenţă.
Modalitatea de evaluare şi soluţionare a cazurilor impune deplasarea în teren a echipei mobile de urgenţă, iar evaluarea cazurilor se face în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz.
Inspectorii care asigură serviciul, specialişti cu experienţă în protecţia copilului – asistenţi sociali şi psihologi, oferă consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşiri a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia.
De asemenea, în soluţionarea cazurilor, colaborează cu Poliţia Sectorului 4, cu Serviciul de Ambulanţă şi cu spitalele pentru copii din Capitală.
Cei care se află în situaţii dificile, care cunosc copii exploataţi sau neglijaţi pot accesa linia telefonică gratuită la numărul: 0800.030.444.
Inspectorii acţionează şi în cazul apelurilor anonime, cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia.