În Sectorul 4, de la începutul acestui an, 63 de apeluri înregistrate la 0800.030.444 -Telefonul Copilului

12-04-16 Administrator 0 comment

În primele 7 luni ale acestui an, au fost înregistrate 63 de apeluri la Telefonul Copilului 0800.030.444 (APEL GRATUIT din toate rețelele fixe și mobile) – linie dedicată copiilor aflați în dificultate. Aceasta funcționează în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 4, devenind operaţională odată cu iunie 2010.

Din totalul sesizărilor primite, 2 cazuri reclamau cerșetoria şi exploatarea prin muncă a copilului, 19 au vizat abuzul și neglijența familiei, prin alte 5 s-au solicitat diverse informaţii, în timp ce alte 26 de apeluri au fost anonime, acestea neputând fi înregistrate.

Totodată, 11 dintre cazuri au necesitat intervenţia echipelor specializate ale D.G.A.S.P.C. Sector 4, fiind semnalate situații de abuz și exploatare a copiilor, mai ales prin cerșetorie, cazuri de delicvență juvenilă și violență domestică.

Primăria Sectorului 4 reaminteşte cetăţenilor că această linie telefonică a fost înfiinţată în mod special pentru semnalarea oricărui tip de abuz sau problemă cu care se confruntă exclusiv copiii din Sectorul 4.

De asemenea, operatorii Telefonului Copilului Sector 4 nu vor oferi informaţii, nici nu vor transmite departamentelor de resort ale Autorităţii Locale cele semnalate, în situaţia în care problematica nu vizează protecţia copilului.

De subliniat faptul că, toate cazurile preluate beneficiază de confidenţialitate, conform Legii nr. 677/2001, D.G.A.S.P.C. Sector 4 funcţionând ca operator de date cu caracter confidenţial.

În prezent, apelurile telefonice sunt preluate non-stop de un operator care coordonează echipa mobilă de urgenţă.

Modalitatea de evaluare şi soluţionare a cazurilor impune deplasarea în teren a echipei mobile de urgenţă, iar evaluarea cazurilor se face în conformitate cu standardele minime obligatorii privind managementul de caz.

Inspectorii care asigură serviciul, specialişti cu experienţă în protecţia copilului – asistenţi sociali şi psihologi, oferă consiliere în vederea asigurării unei cât mai eficiente depăşiri a situaţiei de criză în care se află copilul şi familia acestuia.

De asemenea, în soluţionarea cazurilor, colaborează cu Poliţia Sectorului 4, cu Serviciul de Ambulanţă şi cu spitalele pentru copii din Capitală.

Cei care se află în situaţii dificile, care cunosc copii exploataţi sau neglijaţi pot accesa linia telefonică gratuită la numărul: 0800.030.444.

Inspectorii acţionează şi în cazul apelurilor anonime, cu condiţia ca sesizarea să conţină coordonate şi date pertinente: tipul abuzului, situaţia copilului, locaţia exactă, modalitatea prin care persoana care apelează a ajuns să cunoască situaţia.



Skip to content

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării pe acest site, vă daţi consimţământul în folosirea cookie-urilor. Mai multe informaţii

Un cookie este un fișier de mici dimensiuni, în general alcătuit din litere și cifre, care este descărcat în memoria unui calculator (sau altui echipament folosit pentru navigare online - telefon mobil, tabletă, etc), atunci când utilizatorul accesează un anumit site web.Fisierele cookie sunt folosite la recunoasterea terminalului utilizatorului si prezentarea continutului intrun mod relevant, adaptat preferintelor utilizatorului. Cookie-urile nu solicita informatii cu caaracter personal pentru a putea fi utilizate si, in cele mai multe cazuri, nu identifica personal utilizatorii de internet. Cookie-urile oferă deţinătorilor de site-uri un feedback valoros asupra modului cum sunt utilizate site-urile lor de către utilizatori, astfel încât să le poată face şi mai eficiente ori mai accesibile pentru utilizatori. Permit aplicaţiilor multimedia sau de alt tip de pe alte site-uri să fie incluse (inserate/embed) în anumite pagini pentru a crea o experienţă de navigare mai valoroasă, mai utilă şi mai plăcută.

Close