În Sectorul 4, 904 Certificate de Urbanism şi 464 Autorizaţii de Construire, eliberate în primele opt luni ale lui 2011
În primele opt luni ale acestui an, Serviciul Autorizări şi Urmărire Construcţii din cadrul Primăriei Sectorului 4 a răspuns prompt celor 1.368 de solicitări primite din partea cetăţenilor. 904 dintre acestea au vizat eliberarea Certificatelor de Urbanism (CU) şi 464, a Autorizaţiilor de Construire/Desfiinţare.
În 95% dintre cazuri, s-a solicitat eliberarea acestor documente pentru reabilitarea a 20 de grădiniţe, construirea parterului pentru 5 unităţi after – school, acoperirea cu copertină a unor terenuri de sport, construirea unor locuinţe tip S+P+1E, P+4, P+1E+M, locuinţe duplex (P+1E+pod, P+1E) sau executarea unor lucrări de consolidare, mansardare, extindere, reabilitare termică, branşamente apă, gaze, modificări interioare, construcţii balcoane.
De asemenea, alţi cetăţeni au solicitat eliberarea acestor documente pentru împrejmuiri, modernizări sistem rutier, construirea de parcări supraetajate, reamenajarea unei hale şi pentru construirea unor rampe pentru persoanele cu dizabilităţi etc.
Reamintim cetăţenilor că pentru obţinerea unui Certificat de Urbanism sunt necesare următoarele documente: cerere tip, elemente de identificare a solicitantului (copii după contract de vânzare / cumpărare, act de proprietate, act de moştenire şi intabulare a dreptului de proprietate), planuri cadastrale/topografice – elemente de identificare ale terenului /planuri topografice la scara 1:500 şi scara 1:2000 care se pot obţine de la Direcţia de Cadastru a Primăriei Municipiului Bucureşti din str. Academiei nr. 3-5, etajul III, un scurt memoriu în care se va specifica pe scurt, scopul pentru care se solicită această eliberare, precum şi documentul de plată a taxei pentru eliberarea C.U.
Pentru eliberarea unei Autorizaţii de Construire / Desfiinţare, dosarul va conţine o cerere tip, CU şi planurile cu viză (copie), acte de proprietate a imobilului-teren/construcţie (copie legalizată), proiect pentru autorizarea lucrărilor, avize, acorduri şi actul administrativ al autorităţii pentru protecţia mediului (original şi copie), documente de plată a taxei de emitere a autorizaţiei (copie), certificate de înregistrare fiscală a imobilului la Direcţia Generală de Taxe şi Impozite Locale Sector 4.
Pentru informaţii suplimentare privind emiterea A.C. şi C.U., solicitanţii se pot adresa inspectorilor Serviciului Autorizări şi Urmărire Construcţii, programul cu publicul fiind marţi şi joi, între orele 10.00 – 14.00. De asemenea, informaţii mai pot fi obţinute telefonic, apelând 021.335.92.30, interior 139, 159, 104.
Totodată, cererile pentru obţinerea A.C. şi C.U., însoţite de actele necesare, se pot depune la Serviciul Relaţii cu Publicul – Registratură al Primăriei Sectorului 4, bd. George Coşbuc nr. 6-16, în zilele de marţi şi joi între orele 10.00 – 13.00, iar formularele tip care trebuie completate pentru obţinerea acestora pot fi descărcate de pe site-ul Primăriei Sectorului 4: .