Administratorii de imobile nepregătiţi „pică” examenul de atestare: Doar 14 din 27 de persoane, confirmate în funcţie în Sectorul 4
Printr-o hotărâre adoptată de Consiliul Local Sector 4 în ultima şedinţă ordinară li s-a acordat altor 14 persoane dreptul de a-şi desfăşura activitatea ca administratori de imobile.
La examenul de atestare din cea de-a 29 sesiune, desfăşurat în luna ianuarie a.c., s-au înscris 36 de candidaţi, din care s-au prezentat doar 27.
Examenul de atestare a presupus două probe: proba scrisă ( care a constat în două seturi de subiecte, fiecare set având câte 20 de întrebări „tip grilă”) şi proba de interviu ( la care au fost adresate 5 întrebări fiecărui candidat).
În urma examenului de atestare au obţinut calitatea de administrator de imobile doar 14 persoane, fiind respinşi 12 candidaţi la proba scrisă, pentru că nu au obţinut minimum nota 7 la textul grilă, iar un alt candidat a fost respins la proba de interviu de membrii comisiei de atestare, răspunzând incorect la 3 din cele 5 întrebări care i s-au adresat.
Până în prezent, în Sectorul 4, 899 de persoane au obţinut certificatele de atestare a calităţii de administrator de imobil, documente ce se eliberează pentru o perioadă nedeterminată şi sunt valabile pe tot teritoriul României.
Administratorii trebuie să prezinte garanţii morale, materiale şi profesionale acceptate de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a clădirii pe care urmează să o administreze.
Atestatul poate fi retras de către autoritatea administraţiei publice locale care l-a eliberat, dacă administratorii de imobile au suferit o condamnare prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, pentru săvârşirea cu intenţie a unei infracţiuni (calomnie, delapidare etc.).