1.200 de accidente în ultimii doi ani, pe străzile din Sectorul 4
Numărul mare de treceri de pietoni de pe marile bulevarde și reducerea numărului spațiilor destinate întoarcerii autovehiculelor sunt doar două din cele mai recente măsuri luate de Primăria Sectorului 4, pentru creșterea siguranței pietonilor și șoferilor. Motivul este o analiză șocantă, realizată de Inspectoratul General al Poliției Române, potrivit căreia, pe parcursul anilor 2016 și 2017, pe străzile și bulevardele din această zonă administrativă au fost înregistrate aproape 1.200 de accidente rutiere.
Bilanțul evenimentelor rutiere este cu mult mai grav însă, decât cifra în sine, având în vedere faptul că 25 de oameni și-au pierdut viața, 71 au fost răniți grav și 1.167 au fost răniți ușor.
Neacordarea de prioritate pietonilor a fost cauza celor mai multe evenimente rutiere, însă de vină au fost, în aproape egală măsură și indisciplina pietonală și neacordarea de prioritate altor vehicule. De asemenea, nerespectarea distanței între vehicule, greșelile unor pasageri, călători, sau însoțitori, neasigurarea la schimbarea direcției de mers, viteza neadaptată, manevrele unor bicicliști, nerespectarea culorii semaforului și neasigurarea la schimbarea benzii de deplasare.
Cea mai periculoasă arteră: Șoseaua Olteniței
Conform analizei privind accidentele cu răniri de persoane, realizată de Direcția Generală de Poliție a Municipiului București, Șoseaua Olteniței a fost declarată principala stradă criminogenă din Sectorul 4, doar în 2017 fiind înregistrate, pe această arteră, nu mai puțin de 76 de accidente.
În topul străzilor și bulevardelor periculoase s-au mai aflat, în baza statisticilor: Șoselele Berceni, Giurgiului, Vitan-Bârzești, Turnu Măgurele, Bulevardele Constantin Brâncoveanu, Metalurgiei, Dimitrie Cantemir, sau Alexandru Obregia, precum și Calea Văcărești și Calea Șerban Vodă.
“Primul beneficiu al lucrărilor masive pe care le realizăm, în acest an, pe marile artere din Sectorul 4, va fi o circulație mult mai sigură pentru pietoni, dar și pentru cei care merg cu mașina. Vor fi suficiente treceri pietonale semnalizate corespunzător, cu scuaruri la mijlocul drumului, dar mai puține zone destinate întoarcerii autovehiculelor. Toate proiectele au fost realizate cu avizul specialiștilor din Comisia de Circulație a Municipiului București”, a declarat Primarul Sectorului 4, Daniel Băluță.